• پروژه‌ها: طبقه‌بندی‌ها
    • نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی خانواری شهر مشهد(طرح تلفیق مناطق 13 گانه شهر مشهد)

      نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی خانواری شهر مشهد(طرح تلفیق مناطق 13 گانه شهر مشهد)

      منظور از نیازسنجی عبارت است از کاربرد فنونی که بتوان به کمک آن ها اطلاعات مناسب درباره نیازها گردآوری کرده و به الگوی نیازها و خواسته های فرد، گروه و جامعه دست یافت. نیازسنجی فرآیندی است نظام دار برای تعیین اهداف، شناسایی فاصله بین وضع موجود و هدف ها و در نهایت
      تعیین اولویت ها برای عمل نیازسنجی یک شکل از تحقیق کاربردی است و صرفاً روشی برای گردآوری داده ها و تحلیل آن ها نیست، بلکه استفاده و بهره برداری ازپ یافته ها را نیز شامل می شود  نیازسنجی به یک فرآیند یا جریان اشاره دارد که نتیجه آن عبارت است از مجموعه ای از نیازها که بر اساس اولویت تنظیم شده اند و باید برای کاهش یا برطرف کردن آن ها اقدامات اساسی صورت پذیرد. فایده نیازسنجی این است که حدس، گمان، تعبیر و تفسیر را از اطلاعات موجود درباره ی نیازها دور می کند و تغییراتی را که در الگوی زندگی و رفتار مردم پدید می آید؛ شفاف می سازد. بدیهی است که ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان در صورتی دارای اثربخشی لازم خواهد بود که متناسب با نیازها باشد. شناخت روشمند نیازهای شهروندان می تواند دو مزیت مهم برای سازمان شهرداری داشته باشد: نخست متناسب سازی خدمات با نیازها، دوم تغییر نیازها بر اساس خدمات در اختیار  لذا مسئله محوری در پژوهش حاضر کمبود یا نبود اطلاعات روشمند درباره نیازهای فرهنگی شهروندان ساکن در شهر مشهد است.

      مشخصات
      تاریخ شروع :۱۳۹۳/۰۷/۱۵تاریخ خاتمه :۱۳۹۳/۱۲/۲۸مبلغ اعتبار :
      پیمانکار :پژوهشگر: غلامرضا حسنی
      پیوست

  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 1,007,149
    تعداد بازدید امروز : 108
    تعداد بازدید دیروز : 521
    آخرین به روزرسانی : 1399/07/21 13:21
  • پیوند های مرتبط
    سامانه ارزیابی فرهنگی و اجتماعی - سافا
    معاونت برنامه ریزی و توسعه
    سازمان جهانی ارزیابی تاثیر
    سازمان ارزیابی تاثیر اجتماعی فرهنگی تهران
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوا: دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه ها و سیاست های شهری 
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد