• پروژه‌ها: طبقه‌بندی‌ها
    • طرح نظرسنجی و ارزیابی بازار فیروزه ای در سال 1395

      طرح نظرسنجی و ارزیابی بازار فیروزه ای در سال 1395

       

       

      یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده درباره برنامه‌های فرهنگی، ارزیابی تأثیر اجتماعی این‌گونه برنامه‌ها می‌باشد. همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران و برنامه ریزان پروژه‌های فرهنگی این بوده است که برنامه اجراشده تا چه حد توانسته است آن‌ها را جهت رسیدن به اهدافشان کمک نماید؟ پاسخ به این سؤال باعث می‌شود که برنامه ریزان بتوانند در مورد تغییر در جنبه‌های مختلف یک برنامه به‌راحتی تصمیم بگیرند. یک برنامه زمانی می‌تواند تأثیر اجتماعی قابل قبولی بگذارد که از طرفی مطابق با نیاز افراد شرکت‌کننده باشد و از طرفی بر اساس اهداف عملیاتی تبیین شده توسط متولیان آن برنامه، اجراشده باشد. میزان اثربخشی هر برنامه‌ای می‌تواند مشخص کند که کیفیت اجرای آن در دوره‌های بعد باید به چه صورتی باشد تا اثربخشی آن افزایش یابد.
      این سنجش می‌تواند شهرداری را کمک کند تا جهت اجرای برنامه در دوره‌های آتی، نقاط قوت را تقویت نماید و نقاط ضعف مشخص‌شده را نیز کاهش دهد. بدین منظور برای ارزیابی عملکرد تیم اجرایی بازار فیروزه‌ای می‌توان این عملکرد تیم اجرایی را از دو بعد کمی و کیفی مورد بررسی قرار داد. از بعد کمی می‌توان موارد ذیل را بررسی نمود؛
      - چگونگی اطلاع یافتن بازدیدکنندگان از فعالیت بازار فیروزه‌ای
      - ارزیابی بازدیدکنندگان از زمینه (محل و فضای برگزاری بازار فیروزه‌ای)
      - ارزیابی غرفه داران از درونداد (امکانات و تجهیزات بازار فیروزه‌ای)
      - ارزیابی بازدیدکنندگان از فرآیند (محتوا و فعالیت‌های ارائه‌شده در بازار فیروزه‌ای)
      - میزان رضایت بازدیدکنندگان و غرفه داران از تبلیغات انجام‌شده در رابطه با بازار فیروزه‌ای
      - بررسی انگیزه بازدید از بازار فیروزه‌ای در بین بازدیدکنندگان
      - بررسی میزان موفقیت تیم اجرایی بازار فیروزه‌ای در جذب مخاطب مشهدی، زائر ایرانی و زائر خارجی
      - میزان موفقیت اقتصادی بازار فیروزه‌ای برای غرفه داران( رضایت غرفه داران از میزان فروش محصولات)
      - رضایت غرفه داران از کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط تیم برگزارکننده بازار
      از بعد کیفی نیز می‌تواند بررسی کرد که بازار فیروزه‌ای از دید غرفه داران و هنرمندان چه نقاط قوت و ضعف را دارا می‌باشد و غرفه داران و هنرمندان در راستای بهبود کیفیت اجرای بازار فیروزه‌ای چه پیشنهادها و راهکارهایی را ارائه می‌نمایند. با توجه به اهداف و نظر مدیران فرهنگی و تیم اجراکننده بازار فیروزه‌ای، به‌طورکلی مهم‌ترین شاخص‌های کیفی مدنظر بدین شرح می‌باشد:
      - شناسایی نقاط قوت و ضعف بازار فیروزه‌ای
      - شناسایی مهم‌ترین انتظارات غرفه داران و هنرمندان در مورد بازار فیروزه‌ای
      - ارائه راهکار و پیشنهاد در مورد برگزاری مجدد بازار فیروزه‌ای
      - شناسایی مهم‌ترین سوغات فرهنگی مدنظر غرفه داران و هنرمندان

      مشخصات
      تاریخ شروع :۱۳۹۵/۰۱/۰۳مبلغ اعتبار :
      پیمانکار :پژوهشگران: سید حسین وزیری، جمال طوسی فر
      پیوست

  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 999,318
    تعداد بازدید امروز : 86
    تعداد بازدید دیروز : 213
    آخرین به روزرسانی : 1399/07/21 13:21
  • پیوند های مرتبط
    سامانه ارزیابی فرهنگی و اجتماعی - سافا
    معاونت برنامه ریزی و توسعه
    سازمان جهانی ارزیابی تاثیر
    سازمان ارزیابی تاثیر اجتماعی فرهنگی تهران
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوا: دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه ها و سیاست های شهری 
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد