به گزارش واحد رسانه دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروزه ها و سیاست های شهری، چهارمین نشست کارگروه برند سازی برگزار شد.
در این جلسه صاحب نظران مختلف حوزه فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، برندسازی حضور داشته و در خصوص طرح های پیشنهادی تبادل آرا کردند. یکی از طرحهای پیشنهادی در زمینه مطرح شدن برند مشهد به عنوان یکی از قطب های گردشگری حلال در جهان بود که با توجه به ماهیت زائر پذیر و مسافر پذیر مشهد میتوان از این برند قدیمی مشهد استفاده نموده و آن را به شیوه ای جدید احیا کرد.
نظر دیگری که به عنوان برند برای شهر مشهد مطرح شد پیشنهاد مشهد به عنوان "شهر گفتگو" بود که با توجه به اینکه امام رضا(ع) خود در سیره عملی اهل گفتگو با افراد و اقشار و مذاهب مختلف بوده اند میتوان در مشهد نیز این گفتگو بین افراد و اقشار و تفکرات مختلف را به عنوان یک برند و پایگاه مطرح کرده و با ایجاد گفتگو های مختلف سعی در آرامش بخشی به فضاهای ملتهب نموده و همزیستی و پذیرش تکثر آراء را به عنوان یک سبک زندگی مطلوب در جامعه ترویج نمود.
در ادامه اعضای مختلف کارگروه به تبادل نظر در مورد ایده های بیان شده پرداختند و مقرر شد در جلسات آتی نیز هر یک از اعضاء ایده های جدید دیگری در زمینه برندسازی شهر مشهد مطرح نموده و بحث گذاشته شود.
