• بخشهای خبری
    • اخبار پر بازدید
    • تازه ترین خبرها
    •  
      منبع خبر : mashhad_branding@
      تعداد بازدید: 55
      کد: 146132
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      انتخاب برند مشهد در کارگروه برندسازی مشهد

      برندسازی با اولویت توسعه فرهنگی یا توسعه اقتصادی؟

      در این جلسه اعضا به بیان نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف کلیدی برندسازی شهر مشهد پرداختند. از جمله موارد مطروحه این بود که با توجه به برند ارگانیک و قدیمی شهر مشهد در حوزه زیارت و گردشگری، برند اصلی شهر مشهد همان بحث زیارت و گردشگری است که البته لازم است مطابق با شرایط روز بازخوانی و بازآفرینی شود. البته این برند اصلی میتواند به صورت یک چتر فراگیر عمل کرده و زیر برندهای متعدد و با ابعاد مختلف ذیل آن برای شهر مشهد تعریف شود.
      پنجمین نشست کارگروه برند سازی مشهد

      به گزارش واحد رسانه دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه ها و سیاست های شهری پنجمین جلسه کارگروه برندسازی شهری مشهد برگزار شد.
      کارگروه برندسازی شهر مشهد که به منظور بررسی اهداف و استراتژی های برندسازی شهر مشهد تشکیل شده است پنجمین جلسه خود را در روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه در دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار نمود.
      در این جلسه اعضا به بیان نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف کلیدی برندسازی شهر مشهد پرداختند. از جمله موارد مطروحه این بود که با توجه به برند ارگانیک و قدیمی شهر مشهد در حوزه زیارت و گردشگری، برند اصلی شهر مشهد همان بحث زیارت و گردشگری است که البته لازم است مطابق با شرایط روز بازخوانی و بازآفرینی شود. البته این برند اصلی میتواند به صورت یک چتر فراگیر عمل کرده و زیر برندهای متعدد و با ابعاد مختلف ذیل آن برای شهر مشهد تعریف شود.
      همچنین از دیگر موارد مطروحه هدف اصلی غایی برندسازی شهری بود. برخی از صاحب نظران و اعضای جلسه هدف نهایی برندسازی شهری را توسعه اقتصادی شهر میدانستند. در مقابل برخی از اعضا نظرشان این بود که نباید هویت و فرهنگ را ذیل اقتصاد تعریف کرد بلکه برعکس اقتصاد را باید ذیل هویت و فرهنگ تعریف کرد و در این خصوص تبادل آراء متفاوتی شکل گرفت و هر یک از اعضا از زاویه متفاوتی این بحث را مورد واکاوی قرار دادند.
      از مواردی که مورد اجماع و تصویب در این جلسه قرار گرفت یکی لزوم انجام یک کار پیمایشی دقیق به منظور احصاء تصویر فعلی و مطلوب شهر مشهد نزد گروه های مخاطب متفاوت درون و بیرون شهر مشهد بود و دیگری انجام یک تحقیق به منظور احصاء شاخص های برندهای شهری موفق جهان و استفاده از آن برای شهر مشهد بود.

       

      تعداد بازدید: 55
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر

  • آمار بازدید
    مجموع بازدیدها : 204,416
    تعداد بازدید امروز : 184
    تعداد بازدید دیروز : 1,420
    آخرین به روزرسانی : 1397/02/31 16:52
  • پیوند های مرتبط
    سامانه ارزیابی فرهنگی و اجتماعی - سافا
    معاونت برنامه ریزی و توسعه
    سازمان جهانی ارزیابی تاثیر
    سازمان ارزیابی تاثیر اجتماعی فرهنگی تهران
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوا: دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه ها و سیاست های شهری 
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد